UI > 呪文 > 呪文リスト

アルケミストの呪文リスト

アルケミストの1レベル呪文

ウィズンド・アピアレンス:Make a target appear as an older version of itself.
ファブリケイト・ディスガイズ:Create a disguise in an instant.

アルケミストの2レベル呪文

シフティッド・ステップス:Make a target sound as if elsewhere.
ラングィド・ヴェノム(物):Delay a poison's onset and hide its presence.

アルケミストの3レベル呪文

ヴォリューミナス・ヴォーキャビュラリー:Grant ability to speak, read, and write one or more languages for 8 hours.

アルケミストの5レベル呪文

アンエリング・トラッカー:Follow an entire trail unerringly.
グリンプス・オヴ・トゥルース(物):Gain true seeing for 1 round.
スウォーロウ・ポイズン:Protect yourself against ingested poison, then spit it out in a cone.

アンティパラディンの呪文リスト

アンティパラディンの1レベル呪文

クライム・オヴ・オポーチュニティー:Compel a target to take a criminal action
コンディショナル・フェイヴァー:Provide another spell whose effects reverse if the target breaks a restriction.
ダーク・ウィスパーズ:Whisper through the shadows.
ディテクト・ザ・フェイスフル:Find others of the same faith.
デスパラット・ウェポン:Create an improvised weapon.

アンティパラディンの2レベル呪文

アンディテクタブル・トラップ(物):Make a trap extremely difficult to find.
オープン・ブック:Make it permanently easier to learn more about a target.
ディテクト・アンザイエティーズ:Learn what makes a creautre anxious.
ディテクト・ディザイアーズ:Learn what a creatures desire.

アンティパラディンの3レベル呪文

イリュージョン・オヴ・トレチェリー:Make it seem like another is responsible for your attacks.
ディシートフル・ヴェニアー:Make someone seem like an obvious liar.

アンティパラディンの4レベル呪文

グレーター・イリュージョン・オヴ・トレチェリー:Make it seem like another is responsible for your attacks while concealing your own actions.
オーヴァーウェルミング・ポイズン:Make a poison more difficult to resist.
クライム・ウェイヴ:Compel targets to commit criminal actions.
コンディショナル・カース:Bestow a curse that is difficult to remove without fulfilling the condition.
ライフ・オヴ・クライム:Permanently turn someone into a crazed criminal.

インヴェスティゲーターの呪文リスト

インヴェスティゲーターの1レベル呪文

インヴェスティゲーターの2レベル呪文

インヴェスティゲーターの3レベル呪文

インヴェスティゲーターの5レベル呪文

インクィジターの呪文リスト

インクィジターの1レベル呪文

オープン・アンド・シャット:Obfuscate whether a door is open or closed.
ハンディ・グラップネル:Transform a ropelike object into a retracting grapple.

インクィジターの2レベル呪文

コウドスピーク:Allow targets to share understanding in a secret and unique language.
シェイムフリー・オーヴァードレスト:Force target to remove equipment.
グレーター・ディテクト・マジック:As detect magic, but learn more information.
ノウ・ピアリッジ:Target uses your Knowledge (nobility) ranks.
ヒドゥン・プレゼンス:Prevent creatures from noticing your presence.
ビルド・トラスト:Gain various bonuses when interacting with the target.
ルーモアモンガー:Follow a rumor to see where it spreads.

インクィジターの3レベル呪文

インスタント・フェイク:Provide a short-term replica of an object.
ゼイ・ノウ:Convince target that a nearby creature knows her greatest secret.
セレクティヴ・アラーム:As alarm, but only against selected creatures.
ディスラプト・サイレンス:Disrupt all silence effects in an area.
パック・エンパシー:Create an empathic bond with allies.
メティキュラス・マッチ:Determine if two things are identical.

インクィジターの4レベル呪文

エアリアル・トラックス:Track flying creatures through the air.
カース・オヴ・ザ・アウトキャスト:Curse someone to rub people the wrong way.
クワイエッティング・ウェポンズ:Weapons make no sound and quiet their victims.
グレーター・ピースボンド:As peacebond, but on multiple weapons, even if they aren't sheathed.
ホーロウ・ヒロイズム:Provide a heroism effect that you can reverse at any time
レッド・ハンド・オヴ・ザ・キラー:Stain the hand of a creature's killer red.

インクィジターの5レベル呪文

メイジズ・ディクリー:Send a message to creatures within miles.

インクィジターの6レベル呪文

プログノスティケーション(物):Gain cryptic information from further in the future than divination.

ウィザード/ソーサラーの呪文リスト

ウィザード/ソーサラーの1レベル呪文

アフェイジャ:Prevent a target from understanding language.
オーディトリー・ハリューシネイション:Create a phantasm with auditory effects.
カルチュラル・アダプテイション:Adapt to fit the local cultural

ウィザード/ソーサラーの2レベル呪文

コウドスピーク:Speak, read, and Write a new code language.
コンプルシヴ・ライアー:Prevent target from speaking the truth.
ダーク・ウィスパーズ:Whisper through the shadows.
ドレス・コープス:Doctor the evidence on a corpse.

ウィザード/ソーサラーの3レベル呪文

アーバン・ステップ:Step into one doorway and out another.
オーディオヴィジュアル・ハリューシネイション:Create a phantasm with auditory and visual effects.
カンジュア・キャリッジ:Create a fine carriage.
ファンタズマル・アフリクション:Convince a target hat it contracted an affliction.
マッチメイカー:Cause two creatures to fall in love.

ウィザード/ソーサラーの4レベル呪文

インセクト・スパイズ:Use magic beetles as spies.
ヴァイキャリアス・ビュー:Plant a scrying sensor that you can use to spy on a creature, object, or location.
オーラ・オヴ・ザ・アンリマーカブル:Make actions seem mundane to nearby creatures.
カンジュレーション・フォイル:Interfere with nearby teleportation effects.
コンティンジェント・ヴェノム(物):As languid venom, but with a triggering condition.
コントロールド・ファイアーボール:As fireball, but secretly deals less damage to your allies.
コンプレックス・ハリューシネイション:Create a phantasm with effects for all senses.
ディマンディング・メッセージ:Send messages as per message with a suggestion for one creature.
デッドマンズ・コンティンジェンシイ(焦):Set one of a list of contingencies for your demise.
トレイド・アイテムズ:Swap a focus object with a target object.
マジェスティック・イメージ:As enter image, but also gain bonuses on social skills while in the image.
グレーター・マジック・オーラ:As magic aura, but also affects creatures and allows more options.

ウィザード/ソーサラーの5レベル呪文

スクリプテッド・ハリューシネイション:As complex hallucination, but without concentration.
マス・チャーム・パースン:As charm person, but affects multiple creatures within 30 ft.
トレイス・テレポート:Determine where and when teleportation occurred, and glimpse the origin or destination.
フォールス・フューチャー(物):Cause divinations of the future to reveal the result you choose.

ウィザード/ソーサラーの6レベル呪文

トリガード・ハリューシネイション(物):As scripted hallucination, but it only appears when triggered.
トレチャラス・テレポート:As teleport, except you choose some creatures to suffer a mishap or go elsewhere.
グレーター・ブレイク(物):Break all nearby objects.

ウィザード/ソーサラーの7レベル呪文

グレーター・インセクト・スパイズ:Use magic beetles as spies and also share their senses.
マス・ディマンディング・メッセージ:Send messages as per message with one suggestion for each creature.
パークス・オヴ・ルーモアズ:Curse a creature to attract nasty rumonrs.
パーマネント・ハリューシネイション:As scripted hallucination, but permanent.
グレーター・フォールス・ヴィジョン(物):As false vision, but moves with the target.
グレーター・ホーロウ・ヒロイズム:Provide a greater heroism effect that you can reverse at any time

ウィザード/ソーサラーの8レベル呪文

グレーター・インスタント・サモンズ(物):As instant summons, but for multiple objects and creatures.

ウィザード/ソーサラーの9レベル呪文

リスプレンデント・マンション(焦):Conjure an opulent mansion several stories tall.

ウィッチの呪文リスト

ウィッチの1レベル呪文

ウィッチの2レベル呪文

ダーク・ウィスパーズ:Whisper through the shadows.

ウィッチの3レベル呪文

カンジュア・キャリッジ:Create a fine carriage.
ディフレクト・ブレイム:Blame someone else for your actions.
ポケットフル・オヴ・ヴァイパーズ:Ward a container with summoned vipers.

ウィッチの4レベル呪文

インセクト・スパイズ:Use magic beetles as spies.
ゴースト・ブランド(物):Allow an item to transform into a brand and back.

ウィッチの5レベル呪文

ポイゾナス・バーム:As cure serious wounds, but leave behind a latent venom.

ウィッチの6レベル呪文

ウィッチの7レベル呪文

ウィッチの8レベル呪文

トゥルー・プログノスティケーション(物):Gain incredibly cryptic information for the distant future.
フォールス・リザレクション(物):Appear to resurrect someone but instead allow a shadow demon to possess the corpse.

オカルティストの呪文リスト

オカルティストの1レベル呪文

オカルティストの2レベル呪文

オカルティストの3レベル呪文

オカルティストの4レベル呪文

オカルティストの5レベル呪文

オカルティストの6レベル呪文

グレーター・ブレイク(物):Break all nearby objects.

クレリックの呪文リスト

クレリックの1レベル呪文

クレリックの2レベル呪文

ダーク・ウィスパーズ:Whisper through the shadows.

クレリックの3レベル呪文

クレリックの4レベル呪文

アブソリューション:Removes enchantments and forgives actions taken under their effects.
バウンティフル・バンクウェット:Create a luxurious feast for two creatures/level.

クレリックの6レベル呪文

クレリックの7レベル呪文

クレリックの8レベル呪文

クレリックの9レベル呪文

グレーター・フォールス・リザレクション(物):Appear to use true resurrection on someone but instead allow a belier devil to possess the corpse.

サイキックの呪文リスト

サイキックの1レベル呪文

サイキックの2レベル呪文

フォールス・ビリーフ:Temporarily plant a false memory.

サイキックの3レベル呪文

サイキックの4レベル呪文

サイキックの5レベル呪文

サイキックの6レベル呪文

グレーター・ブレイク(物):Break all nearby objects.

サイキックの7レベル呪文

サイキックの8レベル呪文

サイキックの9レベル呪文

サモナー(アンチェインド版)の呪文リスト

サモナーの2レベル呪文

ダーク・ウィスパーズ:Whisper through the shadows.

サモナーの3レベル呪文

インセクト・スパイズ:Use magic beetles as spies.
カンジュア・キャリッジ:Create a fine carriage.

サモナーの4レベル呪文

サモナーの5レベル呪文

サモナーの6レベル呪文

サモナーの呪文リスト

サモナーの2レベル呪文

ダーク・ウィスパーズ:Whisper through the shadows.

サモナーの3レベル呪文

インセクト・スパイズ:Use magic beetles as spies.
カンジュア・キャリッジ:Create a fine carriage.

サモナーの4レベル呪文

サモナーの5レベル呪文

サモナーの6レベル呪文

シャーマンの呪文リスト

シャーマンの1レベル呪文

アンダーブラシュ・ディコイ:Create a rustling distraction to hide.

シャーマンの2レベル呪文

シャーマンの3レベル呪文

シャーマンの4レベル呪文

アニマル・アンバサダー:Grant an animal messenger sentience to deliver your message.

シャーマンの5レベル呪文

レッサー・インタイス・フェイ(物):Entice service from a fey with 6 Hit Dice or fewer.

シャーマンの6レベル呪文

シャーマンの7レベル呪文

インタイス・フェイ(物):Entice service from a fey with 12 Hit Dice or fewer.

シャーマンの8レベル呪文

シャーマンの9レベル呪文

グレーター・インタイス・フェイ(物):Entice service from a fey of 18 Hit Dice or fewer.

スピリチュアリストの呪文リスト

スピリチュアリストの2レベル呪文

スピリチュアリストの3レベル呪文

スピリチュアリストの4レベル呪文

スピリチュアリストの5レベル呪文

スピリチュアリストの6レベル呪文

ドルイドの呪文リスト

ドルイドの1レベル呪文

ドルイドの2レベル呪文

ドルイドの3レベル呪文

インセクト・スパイズ:Use magic beetles as spies.

ドルイドの4レベル呪文

ドルイドの5レベル呪文

ドルイドの6レベル呪文

ドルイドの7レベル呪文

ドルイドの9レベル呪文

バードの呪文リスト

バードの1レベル呪文

バードの2レベル呪文

ダーク・ウィスパーズ:Whisper through the shadows.

バードの3レベル呪文

カンジュア・キャリッジ:Create a fine carriage.

バードの4レベル呪文

バードの5レベル呪文

バードの6レベル呪文

パラディンの呪文リスト

パラディンの1レベル呪文

パラディンの3レベル呪文

パラディンの4レベル呪文

ブラッドレイジャーの呪文リスト

ブラッドレイジャーの1レベル呪文

ブラッドレイジャーの3レベル呪文

ブラッドレイジャーの4レベル呪文

グレーター・ブレイク(物):Break all nearby objects.

ミーディアムの呪文リスト

ミーディアムの1レベル呪文

ミーディアムの2レベル呪文

ミーディアムの3レベル呪文

ミーディアムの4レベル呪文

ミーディアムの5レベル呪文

メイガスの呪文リスト

メイガスの1レベル呪文

メイガスの2レベル呪文

メイガスの3レベル呪文

カンジュア・キャリッジ:Create a fine carriage.

メイガスの4レベル呪文

メイガスの5レベル呪文

メイガスの6レベル呪文

メスメリストの呪文リスト

メスメリストの1レベル呪文

メスメリストの2レベル呪文

メスメリストの3レベル呪文

メスメリストの4レベル呪文

メスメリストの5レベル呪文

メスメリストの6レベル呪文

レンジャーの呪文リスト

レンジャーの1レベル呪文

レンジャーの2レベル呪文

レンジャーの3レベル呪文

インセクト・スパイズ:Use magic beetles as spies.

レンジャーの4レベル呪文